Ervaar de charme van ons karakteristieke carré hotel.

Welke onderdelen van het hotel zijn wél rolstoeltoegankelijk?

Wij zijn aan het onderzoeken hoe we ons hotel rolstoeltoegankelijk kunnen maken, maar zijn hier tot op heden nog niet in geslaagd. Enkel het restaurant is goed te bereiken voor rolstoelgebruikers.

Voor alle kamers zal minimaal een opstapje of trap betreden moeten worden. Wanneer het voor u als rolstoelgebruiker mogelijk is om (eventueel met hulp) kleine afstanden zonder rolstoel te overbruggen, dan bieden de kamers op de begane grond wellicht wel een oplossing voor u. Het betreft hierbij dan de volgende kamers:

  • Kamer 1 (Standaard Kamer)
  • Kamer 2 (Standaard Kamer)
  • Kamer 3 (Budget Kamer, gelegen op de binnenplaats)
  • Kamer 4 (Budget Kamer, gelegen op de binnenplaats)

Onze excuses voor het ongemak. Wij wensen iedereen een zo prettig mogelijk verblijf in Zuid-Limburg. Neem daarom gerust contact met ons op. We denken graag met u mee óf zoeken samen met u naar een alternatief hotel met betere faciliteiten voor rolstoelgebruikers.

Van onze gasten

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?

Nee, huisdieren zijn helaas niet toegestaan in ons hotel. Op de website van Hotel Specials vindt u een overzicht waar u wél met uw huisdier kunt verblijven wanneer u Zuid-Limburg bezoekt.

Hebben jullie ook 3-persoonskamers?

Ja, wij hebben meerdere driepersoonskamer. Daarnaast hebben we ook diverse kamers waarbij het mogelijk is om een tweepersoons slaapbank aan de kamer toe te voegen. Tot slot hebben we ook nog twee appartementen met respectievelijk 5 en 7 slaapplekken.

Kunnen de bedden gesplitst worden?

Op de meeste kamers kunnen de bedden gesplitst worden, maar niet op alle kamers. Geef bij uw reservering aan dat u gesplitst bedden wenst dan kunnen wij hier rekening mee houden bij het maken van de kamerindeling.

Welke kamers hebben een bad?

Geen van de kamers hebben een bad. Wel zijn alle kamers voorzien van een eigen douche.

Is er een waterkoker aanwezig in de kamer?

Ja, iedere kamer is voorzien van een waterkoker.

Kunnen wij gebruik maken van een strijkplank?

Nee, op de hotelkamers is helaas geen strijkplank aanwezig.

Is er een koffieapparaat aanwezig in de kamer?

Ja, iedere kamer is voorzien van een koffiezetapparaat.

Is het mogelijk om feesten te organiseren in het hotel?

Ja, het is mogelijk om in overleg feesten te organiseren bij Carré Hotel Zuid-Limburg of bij Grand Carré Naeve de Paort. Hierbij zijn datum, tijdstip, soort feest en diverse andere zaken wel van belang.

Wij gaan echter graag het gesprek met u aan om de wensen en mogelijkheden naast elkaar te leggen. Mocht het om wat voor reden dan ook niet mogelijk zijn om uw feest bij te organiseren, dan zullen wij altijd met u meedenken over een alternatieve locatie.

Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op zodat we een afspraak kunnen inplannen.

Welke kamertypes kan ik boeken bij Carré Hotel Zuid-Limburg?

Alle kamers beschikken over: Eigen badkamer, handdoeken, gratis wifi, toiletartikelen, televisie en koffie- en theefaciliteiten.

Studio + Loft: Deze kamertypen beschikken ook nog over airconditioning, eigen koelkast, eigen keuken, zithoek en dakterras.

Wij hebben 5 verschillende kamertypen:

Kijk op onze kamerpagina voor meer informatie.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Uw kamer is gereed vanaf 15:00 uur. Wanneer u eerder bij Carré Hotel Zuid-Limburg arriveert dan kunnen we kijken naar de mogelijkheid om u eerder in te checken, maar dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de kamer. We kunnen hier geen garanties in bieden. Het is echter wel mogelijk om uw koffers al eerder bij ons neer te zetten zodat u onbezorgd uw dag kunt vervolgen.

Het hotel is standaard tot 18:00 uur geopend om u hartelijk te verwelkomen. Wanneer u later wenst in te checken, geef dit dan duidelijk en ruim van tevoren aan. Afhankelijk van beschikbaarheid kunnen wij controleren of dit mogelijk is.

Tot hoe laat kan ik uitchecken?

De standaard uitchecktijd is 11:00 uur. Wilt u langer blijven, vraag dan een late check-out aan.

Kan ik mijn bagage tijdelijk bij jullie achterlaten voor of na mijn verblijf?

Ja, het is mogelijk om uw bagage voor of na uw verblijf bij ons achter te laten. Een van de gastheren of -vrouwen zal uw koffers en overige bagage in ontvangst nemen. Carré Hotel Zuid-Limburg heeft echter geen 24/7 receptie waardoor wij u enkel uw koffers en bagage kunnen terug overhandigen wanneer een van onze collega’s aanwezig is. Het achterlaten van uw bagage is dus volledig op eigen risico. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid bij diefstal of schade.

Is ontbijt inbegrepen bij Carré Hotel Zuid-Limburg?

De tarieven op onze website én in onze boekingmodule zijn exclusief ontbijt. Voor het ontbijt werken wij samen met het naastgelegen (inpandig) restaurant, Grand Carré Naeve de Paort. U kunt uw ontbijtwensen het beste met hen bespreken op het moment dat u incheckt of voor aankomst contact opnemen via info@naevedepaort.nl.

Wat zijn de openingstijden van het restaurant?

  • Maandag en dinsdag: Gesloten
  • Woensdag: 12:00 – 18:00 uur
  • Donderdag en vrijdag: 12:00 – 21:00 uur
  • Zaterdag en zondag: 10:00 – 21:00 uur

Moeten wij reserveren voor een lunch, borrel of diner?

Voor vragen omtrent onbijt, lunch, borrel of diner verwijzen hij u graag naar het restaurant dat in hetzelfde pand is gevestigd als ons hotel, Grand Carré Naeve de Paort. U kunt uw wensen het beste met hen bespreken op het moment dat u incheckt of voor aankomst contact opnemen via onderstaande gegevens.

U kunt op de volgende manieren reserveren:

Wat betekent ‘Naeve de Paort’?

‘Naeve de Paort’ is Limburgs dialect en betekent letterlijk ‘Naast de poort’.

De reden om de het horecagedeelte naast het hotel hiernaar te vernoemen heeft ermee te maken dat het pand als geheel een Rijksmonument is. Deze monumentale status heeft het gekregen door de sluitsteen boven de poort aan de Oost-/Straatzijde van het pand.

Moet ik het ontbijt van tevoren reserveren of kan ik dat ook tijdens mijn verblijf aangeven?

U kunt het ontbijt het beste van tevoren online reserveren, maar het is ook mogelijk om op een later tijdstip alsnog een ontbijt aan te vragen. Wanneer u hier alsnog gebruik van wenst te maken, kunt u dit aan de bar van Grand Carré Naeve de Paort alsnog doorgeven.

Tussen welke tijden kan ik gebruik maken van het ontbijt?

U kunt gebruik maken van het ontbijt op zaterdag en zondag tussen 8:30 en 11:00 uur.

Voor het ontbijt werken wij samen met het naastgelegen (inpandig) restaurant, Grand Carré Naeve de Paort. U kunt uw ontbijtwensen het beste met hen bespreken op het moment dat u incheckt of voor aankomst contact opnemen via info@naevedepaort.nl.

Kan ik eerder ontbijten dan 8:30 uur?

Het is helaas niet mogelijk om eerder dan 8:30 uur te ontbijten. Voor het ontbijt werken wij samen met het naastgelegen (inpandig) restaurant, Grand Carré Naeve de Paort. U kunt uw ontbijtwensen het beste met hen bespreken op het moment dat u incheckt of voor aankomst contact opnemen via info@naevedepaort.nl.

Hoe hoog is de toeristenheffing?

De toeristenheffing bedraagt €2,50 per persoon per nacht voor volwassenen en kinderen ouder dan 4 jaar.

Ik wil graag bij aankomst afrekenen. Kan dat?

Dit is standaard niet mogelijk. U ontvangt nadat u een reservering heeft geplaatst een bevestiging en betaallink. Enerzijds uit veiligheidsoverwegingen en anderzijds om het aantal no-shows tegen te gaan. In overleg is het echter wel mogelijk om van deze standaard af te wijken. We verzoeken u dan contact met ons op te nemen via info@carrehotel.nl.

U ontvangt bij het maken van uw reservering een link naar online betaalportaal. Zo kunt u uw reservering via iDeal, Bancontact, Sofort of bankoverschrijving voldoen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Momenteel accepteren wij enkel online betalingen via iDeal, Bancontact en Sofort. In het kader van veiligheid accepteren wij geen contant geld. Daarnaast accepteren wij geen creditcards. Tot slot is het vooralsnog niet mogelijk om ter plekke met PIN te betalen.

Ik heb een factuur nodig. Hoe krijg ik deze?

Heeft u direct een reservering via Carré Hotel Zuid-Limburg gemaakt? Dan ontvangt u een factuur wanneer u uitcheckt uit het hotel. Heeft u geen factuur ontvangen? Mail dan even naar info@carrehotel.nl met uw reserveringdetails. Wij helpen u graag verder. Heeft u een reservering gemaakt via een andere organisatie? Vraag uw factuur dan bij de betreffende organisatie op.

Ik wil met creditcard betalen. Kan dit?

Nee, het is helaas niet mogelijk om te betalen met een creditcard.

Is er een lift aanwezig?

Nee, er is helaas geen lift aanwezig in ons hotel. We hebben echter wel 4 kamers op de begane grond. Geef daarom bij uw reservering aan wanneer u slecht te been bent of om een andere reden geen trap wenst te lopen. In dat geval zullen wij er alles aan doen om u te voorzien van een kamer op de begane grond.

Is er een ruimte waar wij onze koffers kunnen achterlaten?

Ja, het is mogelijk om uw bagage voor of na uw verblijf bij ons achter te laten. Een van de gastheren of -vrouwen zal uw koffers en overige bagage in ontvangst nemen. Carré Hotel Zuid-Limburg heeft echter geen 24/7 receptie waardoor wij u enkel uw koffers en bagage kunnen terug overhandigen wanneer een van onze collega’s aanwezig is. Het achterlaten van uw bagage is dus volledig op eigen risico. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid bij diefstal of schade.

Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten?

Het is voor hotel- en restaurantgasten mogelijk om geheel gratis gebruik te maken van de parkeerplaats op onze eigen terrein (aan de achterzijde van het pand).

Mocht deze parkeerplaats onverhoopt vol zijn, dan is het mogelijk om gratis in de nabijgelegen wijk te parkeren.

Lees hier meer over de parkeermogelijkheden.

Is het mogelijk om een elektrische auto op te laden?

Nee, het is op dit moment nog niet mogelijk om uw auto elektrisch op te laden bij Carré Hotel Zuid-Limburg. Wij zijn echter wel bezig om dit in de toekomst te kunnen realiseren voor onze gasten.

Is het mogelijk om een fiets bij jullie te stallen?

Ja, het is mogelijk om uw fiets te stallen in onze overdekte en afgesloten fietsenstalling. Het is bovendien mogelijk om uw elektrische fiets in deze stalling gratis op te laden.

Is het hotel rolstoeltoegankelijk?

Nee, het hotel is niet rolstoel toegankelijk.

Kan er een babybed op de kamer worden geplaatst?

Ja, dit is zeker mogelijk. Standaard is er geen babybed aanwezig om de kamers, maar wanneer u bij uw reservering aangeeft dat u een babybed wenst, dan zullen wij deze kosteloos voor u plaatsen.

Kan ik in de buurt van de ingang parkeren?

U kunt gratis parkeren op onze eigen parkeerplaats aan de achterzijde van het hotel. Vanuit deze parkeerplaats is het ongeveer 100 meter lopen tot de ingang van het hotel.

Ik heb een taxi nodig. Kunnen jullie mij helpen?

Jazeker. Wij hebben goede ervaringen met BoTaxi uit Valkenburg aan de Geul. U kunt via hun website een taxirit aanvragen óf hen even bellen (via: 043-6012221).

Beschikt het hotel over een motorstalling?

Ja. Het hotel beschikt over gratis overdekte en afgesloten motorstalling voor hotelgasten. Mocht deze stalling onverhoopt vol zijn dan kunt u te allen tijde parkeren op onze, met camera bewaakte, parkeerplaats. Het reserveren van een parkeerplaats is helaas niet mogelijk.

Neem dan contact met ons op!